PIT 2019. Nie dostałeś PIT-u od pracodawcy? Zobacz, co musisz zrobić

Wciąż nie dostałeś druku PIT-11 od pracodawcy? Spokojnie, czas ma do końca miesiąca. Jeśli jednak formularza nie otrzymasz, sam musisz zadbać o rozliczenie. W tym roku jest łatwiej. Wyjaśniamy, co robić.

Przepisy wymagają, by pracodawcy do końca lutego wysłali pracownikom informację o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy. W skrócie – PIT-11.

To z niego dowiadujemy się, ile w minionym roku zarobiliśmy oraz jakie kwoty zostały potrącone z pensji i przesłane do urzędu skarbowego. Bez tych danych trudno będzie złożyć roczne zeznanie podatkowe. Co w takim razie należy zrobić, gdy PIT-11 zaginie na poczcie lub pracodawca po prostu zapomni nam go wysłać?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *